donderdag 3 januari 2013

VIMUCCI

Vandaag heb ik iets geschreven over VIMUCCI dit is een leuke webshop met lederen damestassen. 

Pleuni is oprichtster van VIMUCCI, samen met Mujo een vriend van haar, onderhoud zij deze site. 'Hij is een enorm talent in het ontwikkelen van webshops en krijgt bijna alles voor elkaar wat ik belangrijk vind aan webshops', zegt Pleuni. 'Verder houdt hij zich bezig met alles omtrent Google ranking, productfotografie en de administratie.' Zelf heeft Pleuni altijd al een passie voor mode en ondernemen gehad. Ze houdt ontzettend van mode en weet er ook veel vanaf. Pleuni: 'ik ben nu bezig met de afronding van mijn HBO. Zit in het 7e semester van TMO, european fashion business school te Doorn. In mijn scriptie onderzoek ik het ondernemerschap in de modebranche.' Ze houdt zich veel bezig met trends in mode, beauty en lifestyle. Ook heeft ze het afgelopen jaar een stage gedaan in de PR. Daar heeft ze haar PR kant ontwikkeld, zoals bloggen, social media enz. Ze heeft gemerkt dat er steeds meer aandacht komt voor online shoppen en wilde daarom de kans om een webshop te openen, samen met Mujo, met beide handen aanpakken. Ook is nu het beste moment om risico's te nemen in het leven, zegt ze zelf.  

VIMUCCI bestaat vanaf begin september 2012 en bestaat nu dus 4 maanden. Ik was erg nieuwsgierig waar de naam VIMUCCI vandaan komt en heb dit aan Pleuni gevraagd. Ze verkopen lederen tassen van kwaliteit, de meeste van die tassen worden in Italië gemaakt. Ook is de naam van haar partner, Mujo, in de naam verwerkt. Samen hebben ze lang zitten brainstormen en zijn toen op deze pakkende en kwaliteit-aangevende naam gekomen; VIMUCCI! Dit is ook te vinden in de slogan: Expression of confidence.
Pleuni zelf is aan het afstuderen en Mujo is net afgestudeerd. Beide werken ze naast VIMUCCI nog. 'We zijn nog in de beginfase en halen hier nog geen winst uit.' Voor financiering moeten ze beiden gewoon werken.

Ook heb ik haar gevraagd wat ze het leukste vind aan een webshop hebben. Pleuni vindt de reacties van onbekende mensen die ze bereikt heeft absoluut het leukst! Ze vind het zo leuk om te zien dat dat ze soms een artikel verkoopt aan iemand die aan de andere kant van Nederland woont. 'Het bereik van sommige marketingacties en groot, dit vooral door het geweldige social media.' Hier maken ze dan ook ontzettend veel gebruik van. Ook pakken ze de verkoop zo persoonlijk mogelijk aan, om juist die persoonlijke reacties te krijgen. 'Hier halen wij voldoening uit.' 


Pleuni vindt het erg moeilijk om te vertellen wat zij het leukste product vind. Dit komt omdat ze zelf de inkoop doet. Ze vindt alles geweldig wat ze verkoopt en houdt dit ook graag zo. En ze staat ook achter alles wat ze inkoopt. 'Wij spelen in op de trends en proberen zo onze verkoop te stimuleren (samen met onze blog).' Als ze toch echt een product moet kiezen, dan vindt ze de Chiara, lederen tas, het allermooiste item. 'Komende week gaan we weer op inkoop dus er verschijnen binnenkort weer een heleboel nieuwe items.'


Pas geleden hebben ze een winactie geplaatst op Facebook en ze hebben daar heel veel leuke en originele reacties op gehad. Van gedichtjes tot liefdesverklaringen voor VIMUCCI. Ook krijgen ze vaak reacties via twitter dat ze een goede service aanbieden en de bezorging ontzettend snel is. 

Sinds twee weken is deze webshop thuiswinkelaspirant. Dit betekend dat VIMUCCI is goedgekeurd voor het thuiswinkelwaarborg keurmerk. VIMUCCI voeldoet dus aan alle regels en eisen qua veiligheid/betaling. Met dit keurmerk kan de klant VIMUCCI dus 100% vertrouwen.

Speciaal voor de lezers van mijn blog hebben ze een kortingscode gemaakt met 10% korting voor jullie! De kortingscode is: vimucci2013 en is geldig tot en met 14 januari! Heb je iets leuks gevonden op de webshop voer dan vooral de kortingscode in! 

Wat vind jij het leukste product op de webshop?

Veel liefs,
Carin


Geen opmerkingen:

Een reactie posten